Historia kontra nowoczesność … w mechanizacji rolnictwa

Historia kontra nowoczesność … w mechanizacji rolnictwa

Uczniowie klas I i II TMR mogli porównać rozwiązania stosowane w budowie ciągników dawniej i dziś. W czwartek 22 września uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do gospodarstwa Romana i Wiktora Kacprzaków w Rycerzewie. Pan Roman i jego synowie Wiktor i Hubert są pasjonatami starych ciągników. W swojej kolekcji posiadają ciągniki zarówno polskie jak i zagraniczne. Pan Kacprzak i jego synowie oprowadzili uczestników wycieczki po swojej kolekcji, opowiadając wiele ciekawych historii zarówno związanych z budową eksponatów jak i ich historią. Większość ciągników jest „na chodzie” i jest używana przez właściciela okazjonalnie do prac w gospodarstwie oraz w różnego rodzaju pokazach jak np.: „Wyścig traktorów w Wielowsi”. O tym, że ciągniki są sprawne, przekonaliśmy się sami. Kilka z nich właściciel uruchomił, a uczniowie mogli spróbować swoich sił w kierowaniu unikalnymi okazami traktorów.
Następnego dnia grupa biorąca w spotkaniu w Rycerzewie, powiększona o uczniów klas rolniczych i mechanizacyjnych I,II,III, i IV uczestniczyła w wyjeździe na XVIII wystawę rolniczą AGRO SHOW w Bednarach. Na wystawie przedstawiane są najnowsze rozwiązania technologiczne dla rolnictwa. W wystawie uczestniczy około 800 wystawców z kraju i zagranicy. Można z bliska obejrzeć najnowocześniejsze maszyny i ciągniki, zapytać się wystawców jak działają, jakie mają parametry i oczywiście ile kosztują. Uczestnicy wyjazdu odwiedzili stoiska firm współpracujących ze szkołą m.in. stoisko firmy, gdzie absolwent naszej szkoły, a obecnie pracownik firmy Raitech, Łukasz Wiliński, przedstawił nam prezentowane przez firmę kombajny i ciągniki, a jego kolega systemy rolnictwa precyzyjnego. Odwiedziliśmy również stoiska firmy SAMASZ, gdzie o historii firmy i planach na przyszłość opowiedział nam kierownik działu marketingu pan Norbert Pawluczuk.

« 1 z 2 »

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *